WEKO3
アイテム
発達の知識にもとづいて人を理解する授業とその役割
https://dmu.repo.nii.ac.jp/records/2000578
https://dmu.repo.nii.ac.jp/records/2000578e26bb52c-0f26-46cc-9f44-b03678d02357
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-04-22 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 発達の知識にもとづいて人を理解する授業とその役割 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | The roles of learning to understand people based on developmental knowledge | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 発達 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 医学教育モデル・コア・カリキュラム | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 人の理解 | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| アクセス権 | ||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
| 著者 |
野畑, 友恵
× 野畑, 友恵
|
|||||||
| 内容記述 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | In medical education, in addition to understanding a patient's illness medically, it is necessary to understand the patient as a human being. However, there are various biases in understanding people. In order to understand people objectively, medical students need to learn to assess people comprehensively. I reported on a class that teaches understanding people based on developmental knowledge and discussed its implications. |
|||||||
| 言語 | en | |||||||
| 書誌情報 |
ja : 獨協医科大学基本医学紀要 号 1, p. 15-20, 発行日 2025-03-31 |
|||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 獨協医科大学 基本医学 | |||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 2759-7253 | |||||||