Item type |
[ELS]学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2017-05-24 |
タイトル |
|
|
タイトル |
予備校模擬試験を用いた学生の不得意問題抽出の試み |
タイトル |
|
|
タイトル |
Discovery of the Weak Points of our Medical Students |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
医師国家試験 |
キーワード |
|
|
主題 |
模擬試験 |
キーワード |
|
|
主題 |
医学教育 |
キーワード |
|
|
主題 |
得点率 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
National Examination for Physician's |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
trial examination |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
medical education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題 |
score |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子 |
AA00629581 |
論文名よみ |
|
|
タイトル |
ヨビコウ モギ シケン オ モチイタ ガクセイ ノ フトクイ モンダイ チュウシュツ ノ ココロミ |
著者 |
一杉, 正仁
菅谷, 仁
平林, 秀樹
下田, 和孝
妹尾, 正
田所, 望
古田, 裕明
上田, 秀一
Hitosugi, Masahito
Sugaya, Hitoshi
Hirabayashi, Hideki
Shimoda, Kazutaka
Seno, Tadashi
Tadokoro, Nozomu
Furuta, Hiroaki
Ueda, Shyuichi
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(日) |
|
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Exam-Taking Support Center, School of Medlicin, Dokkyo Medical University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Dokkyo Medical University |
記事種別(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
原著 |
記事種別(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Original |
抄録(日) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
予備校の医師国家試験模擬試験を利用して,本学学生の不得意問題抽出を行った. 2004および2005年度に行われ,全国で6,800人以上が受験した計4回の模擬試験を対象とした.各試験に出題されている全問題それぞれに対して,全国受験者および本学受験者別に平均得点率を算出した.各回とも得点率差が±10%以内に75%以上の問題が含まれた.得点率が全国平均より10%以上低い問題を不得意問題と考え,出題基準にしたがって内容を調査した.その結果,必修問題では臨床実習で学ぶべき内容が,医学総論および各論では基礎医学系の学習事項,産婦人科,小児科領域などが全受験生に比べて不得手な分野とわかった.本検討結果を教育担当者にフィードバックし,善後策を講じることで,学生に対してより平均的な実力を身につけることができるであろう. |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
To pass the National Examination for Physician's, medical students have to gain high scores in absolute and relative evaluations of the examination. We analyzed the results of four trial examinations conducted by a preparatory school for medical students. In each question the average score of our medical students were compared to that of all medical students preparing for the examinations. We found the questions in which our students had low score with the differences of more than ten percent. According to the examination guideline, we categoried the difficult questions, and weak points of our medical students could be clarified. To gain higher scores in the relative evaluation of the examination, we have to emphasize the education for these weak categories. |
書誌情報 |
Dokkyo journal of medical sciences
巻 34,
号 1,
p. 29-33,
発行日 2007-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
03855023 |